43a Some of the Windward Islands - Reisverslag uit Pointe-à-Pitre, Guadeloupe van Eddy Dunlop - WaarBenJij.nu 43a Some of the Windward Islands - Reisverslag uit Pointe-à-Pitre, Guadeloupe van Eddy Dunlop - WaarBenJij.nu

43a Some of the Windward Islands

Door: Eddy Dunlop

Blijf op de hoogte en volg Eddy

01 Mei 2014 | Guadeloupe, Pointe-à-Pitre

Warning: This blog is programmed by amateurs. It is not able to show lage amouts of fotos correctly. So I transfered the photos to Picasa.
https://picasaweb.google.com/117136664253104321549

If you prefer this site be my guest:
The 20 photos below this blog entry (reisverslag) are in a correct order. The filmstrip however shows only 20 of the 70+ photos.
To view the other photos of this blog-entry:
1 Select Foto's (left of page)
2 Click on "alle fotos"
3 Select the requested blog-entry ie nr44 .....
4 Start viewing the photos, from the last one, backwards and up.

Don't ask me why I use this blog. Good luck with viewing.

Dear Readers, lets start.
This chapter shows only a few of the islands I have visited. For me Granada, Carriacou, Guadeloupe and Bequia are the places I should like to visit once more. Especially Carriacou and Bequia have wonderful dive sites which to not attract a load of divers, while they are difficult to reach. The Dutch Islands I favor are Bonaire for its diving and Saba for its unique way of living. Bonaire gives the oportunity to dive on your own from the shore. No dive'boat is needed. However we used Boanerges as a dive'platform with living'accomodation. This was paradise.
Saba is actually a active volcano top in the sea. There live 2000 people. It is the smallest en highest municipality in the Kingdom of the Netherlands, the population speaks English and uses the US dollar. And one encounters almost no tourists.
As shown on the photos, I also visited several carnivals and fiestas with music on different Islands.

  • 01 Mei 2014 - 22:09

    Coos Van Der Spek:

    Ha die 3ddy,

    Leuk om weer wat van je te horen. En het verbaast mij niks dat je het roer van je leven weer omgooit. Je bent en blijft een vrijbuiter en levensgenieter. Met tóch altijd dat tikkeltje onvrede om je heen... Maar ja, je gedachten bepaal je zelf, hè? Ik ben inmiddels 62. En nog steeds aan het werk. En in de ICT. In Amsterdam. Mooi he? Ik sta op het punt om op vakantie te gaan. Eerst 3 weken met de caravan en mijn Janny naar Zuid-Frankrijk en dan negen dagen met 13 mannen en tentjes op de motor naar het Zwarte Woud. Wees eerlijk, een heel klein beetje woest en avontuurlijk klinkt dat wel, toch? Haha. Overigens was ik vorige week nog bij de tandarts in Woerden. En ... dat is op loopafstand van het oude Melkunie-gebouw aan De Bleek. Het staat helemaal leeg en je mist niks...;-)

    Tot horens!

  • 02 Mei 2014 - 08:29

    Jan Verhoeven:

    Hallo Eddy,
    Goed van je te horen dat je aan een nieuwe levensfase bent begonnen. Ik begrijp dat je met pijn in het hart afstand hebt moeten doen van het bootleven. Dat had trouwens toch eens moeten gebeuren. Maar zo te lezen vindt jij je weg wel weer met nieuwe activiteiten. Zelf heb ik mijn zeilcarriere ook moeten beëindigen. 2 jaar geleden werd ik getroffen door Myastenie. Een soort spierziekte die bij gebruk van medicijnen niet levensbedreigend is. Dat was dus het moment om te stoppen met zeilen. Sinds 1 maand is de boot verkocht. Ik zal nog wel een keer met de nieuwe eigenaar meevaren. Voor mij blijft kamperen over,maar mijn leeftijd in aanmerking nemende (72) weet ik niet hoelang ik nog op de klassieke manier (kleine tent) kan blijven door gaan.
    Ik heb altijd met genoegen je verhalen gelezen en ik blijf geïnteresseerd in jou verdere wedervaren.
    Hartelijke groeten, Jan

  • 02 Mei 2014 - 10:01

    Sabine Bekkers:

    Hoi Eddy, leuk om weer van je te horen. Jammer dat je zeevarende tijden voorbij zijn, maar je hebt er super van genoten. Wij hebben de Waterjuffer ook verkocht na jaren er niets mee doen. Ik heb hetzelfde als jij, Rolf is geen echte zeiler en dan gaat het niet.
    We zijn van plan een camper aan te schaffen, zodat we toch op en prettige manier kunnen reizen.
    We wensen je het allerbeste in je nieuwe leven. Sabine en Rolf

  • 05 Mei 2014 - 09:21

    Tjerk Van Dijk:

    Hoi Eddy,

    Plop, en toen was er opeens een mail in de inbox.
    Goed te horen van je na twee jaar "radiostilte". Ik bedoel: het feit dat er geen nieuws was, deed mij weleens denken: hoe zou het met Eddy zijn? Die zat toch definitief in Colombia? Je weet immers nooit, mensen verdwijnen zomaar. Is natuurlijk ook het gevolg van een blog, je laat immers weten waar je bent, wat je doet. Van mij weet je niks, volg je niks, dus uit beeld en dat is logisch.

    Ok, het landleven dus, andere stap, mooie stap lijkt mij. Geniet van elkaar en van het reizen.

    Intussen ben ik alweer twee jaar in je good-old Utrecht aan de slag ( ja, nog steeds als dba) bij de gemeente zelf. En ja, still living in Linschoten (net als Coos!), ooit deed je kraamvisite hier bij mijn dochter, ze is nu 20 ;-)

    Mogelijk tot horens, ik lees over een eventuele andere blog, in ieder geval: enjoy life!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guadeloupe, Pointe-à-Pitre

Zeilend van Amsterdam, Carieb, Panama and???

At the end of this Dutch text one finds a simple translation in English.

De reiziger
Eddy Dunlop, 64 jaar oud, solo, gezond van lijf en leden, niet meer werkzaam en heeft net voldoende geld om een wereldreis te kunnen bekostigen zonder al te veel zorgen.
Als 20 jarige ben ik met een passagier/vrachtschip van de KNSM als dienstplichtige de Atlantische oceaan overgestoken naar Suriname. Al die dolfijnen die op de boeggolf speelden, de zon op en ondergangen, de prachtige wolken met onwaarschijnlijke kleuren, ik dacht “dat wil ik zelf een keer doen”. En nu 40 jaar later kan het, dus doen. Alleen, niet uit overtuiging maar omdat het zo gelopen is.
Email: cat.boanerges@gmail.com

The traveller:
Eddy Dunlop, 64 years old, solo, healthy, no longer working and just sufficient money to be able to travel around the world without too much to care about. At the age of 20 I have crossed the Atlantic ocean with a passenger/cargo liner of the KNSM as a militairy to Surinam. All those dolphins player with the waves in front of the ship, the sunset and the sunrise, the splendid clouds with unreal colours, I thought "that I want do myself once". And 40 years later I can do it, thus. solo, not by conviction but because this way it happens. cat.boanerges@gmail.com

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

45 Living with Boanerges

05 Mei 2014

44 The life of Boanerges

03 Mei 2014

43b The second part of the photos of nr43a

01 Mei 2014

43a Some of the Windward Islands

01 Mei 2014

42 Diving in the Caribbean (English text)
Eddy

At the end of this Dutch text one finds a simple translation in English. De reiziger Eddy Dunlop, 64 jaar oud, solo, gezond van lijf en leden, niet meer werkzaam en heeft net voldoende geld om een wereldreis te kunnen bekostigen zonder al te veel zorgen. Als 20 jarige ben ik met een passagier/vrachtschip van de KNSM als dienstplichtige de Atlantische oceaan overgestoken naar Suriname. Al die dolfijnen die op de boeggolf speelden, de zon op en ondergangen, de prachtige wolken met onwaarschijnlijke kleuren, ik dacht “dat wil ik zelf een keer doen”. En nu 40 jaar later kan het, dus doen. Alleen, niet uit overtuiging maar omdat het zo gelopen is. Email: cat.boanerges@gmail.com The traveller: Eddy Dunlop, 64 years old, solo, healthy, no longer working and just sufficient money to be able to travel around the world without too much to care about. At the age of 20 I have crossed the Atlantic ocean with a passenger/cargo liner of the KNSM as a militairy to Surinam. All those dolphins player with the waves in front of the ship, the sunset and the sunrise, the splendid clouds with unreal colours, I thought "that I want do myself once". And 40 years later I can do it, thus. solo, not by conviction but because this way it happens. cat.boanerges@gmail.com

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1336
Totaal aantal bezoekers 339448

Voorgaande reizen:

01 Juni 2007 - 30 November -0001

Zeilend van Amsterdam, Carieb, Panama and???

Landen bezocht: